Agrifoodclicks

Albert Heijn: aanbod biologische producten blijft groeien, klant koopt meer online

 

 

 

ahbiologischeproducten

Bij Albert Heijn zijn steeds meer biologische producten in de schappen te vinden. De eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 75 nieuwe biologische producten toegevoegd. Opmerkelijk is dat de klant  online  tot 50 procent meer biologisch koopt dan in de winkel.  

 

Onder de nieuw toegevoegde producten zijn onder andere de ultimate beefburger, gerookte forelfilet en mini mozzarella. Deze producten worden aangeboden als biologisch alternatief. Producten als milde kiemgroenten, pompoen en rode biet zijn alleen in de biologische variant beschikbaar zijn in de supermarkt. 

 

Populaire bioproducten 

Meer dan 800.000 klanten hebben inmiddels een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement waarmee ze 10 procent korting hebben op alle biologische producten. Meer dan de helft van deze klanten koopt elke week biologische producten en koopt 25 procent meer biologisch dan voor hun start met Albert Heijn Premium. 

 

Stijgers: pasta, wijn, ui,  aardappelen 

Onder de biologische producten in de winkel zijn enkele grote stijgers  in de eerste helft vandit jaar in vergelijking met de eerste helft van vorig jaar. Zo nam de verkoop van bio pasta toe met 27 procent, witte wijn en rosé met 21 procent, ui en knoflook met 22 procent, en aardappelen met maar liefst 38 procent.  

Bananen, gember en komkommer zijn de meest populaire biologische eigenmerkproducten bij Albert Heijn.

De regio’s Flevoland en Limburg zien de sterkste toename in de verkoop van biologische producten.

 

 

 

 

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2024 Ria Besseling