Agrifoodclicks

Het koolhydraat Dilemma – Over voeding en presteren

omslag 165x245mm Het koolhydraatdilemma j.indd

 

De keuze tussen koolhydraatrijk of juist koolhydraatarm eten gaat niet alleen over afvallen of presteren. Voedingsdeskundige Yneke Kootstra inspireert je om meer te spelen met de hoeveelheid koolhydraten in je eten. Hierdoor ontdek je wat de ideale hoeveelheid koolhydraten is voor jouw doelen én metabole flexibiliteit.

  

Koolhydraten hebben een slechte reputatie en worden vaak vermeden. Maar onder topsporters zien we juist een enorme focus op het eten van véél koolhydraten. Wat is nu waar?

In het boek Het Koolhydraat Dilemma belicht voedingsdeskundige  Yneke Kootstra de keuze tussen koolhydraatrijk of juist koolhydraatarm eten. Dit  gaat niet alleen over afvallen of presteren.  Yneke Kootstra inspireert je om meer te spelen met de hoeveelheid koolhydraten in je eten. Hierdoor ontdek je wat de ideale hoeveelheid koolhydraten is voor jouw doelen én metabole flexibiliteit.  Het Koolhydraat Dilemma laat zien hoe je minder afhankelijk wordt van koolhydraten als energiebron en waarom dat belangrijk is, maar je leest ook hóé je een maximale vetverbrander wordt. Bovenal stimuleert dit boek je na te denken over je voedingskeuzes en hoe je jouw hoeveelheid koolhydraten in kunt zetten voor een betere gezondheid, meer energie en betere prestaties.

Met weekmenu’s en recepten, van ontbijtjes tot hoofdgerechten. 

Yneke Kootstra (1965) is voedingsdeskundige, directeur van Academie Coaching en Leefstijl en voedingsdocent. Daarnaast schrijft ze over voeding en duursport

Het boek kost € 29,95  en is te bestellen bij Uitgeverij Lucht 

 

 

 

      

 

 

 

 

Kadir’s gaat in de nieuwe fabriek zelf halalworstenbroodjes bakken

Kadir’s gaat in de nieuwe fabriek in Deurne  zelf worstenbroodjes bakken.  De bouw van de nieuwe productielocatie vordert gestaag. Onlang is de laatste hand gelegd aan de nieuwe vloer. Daarna wordt het pand verder ingericht en komen de worstenbroodmachine en ovens naar het nieuwe pand.  Het doel is om zo snel mogelijk productie te gaan draaien. Er moeten straks worstenbroodjes, bapao’s en later ook andere snacks van de band rollen. 

Sharefundingactie

Het halalmerk speelt in op groei en wil grip hebben op leveringszekerheid en kwaliteit van de producten.Bovendien geeft het de mogelijkheid om in de nieuwe fabriek te innoveren en maximale flexibiliteit te bieden. Die belangrijke stap om het heft in eigen hand te nemen en niet langer afhankelijk te zijn van leveranciers, wordt mogelijk gemaakt door een sharefundingsactie. Kadir’s neemt ook de productie in eigen hand om zo regie te houden op de groeiende populariteit van halal producten. Het Bossche bedrijf levert  aan bijna alle supermarktketens in Nederland en België.

Bij de sharefunding kunnen investeerders een aandeel in het bedrijf kopen. Zij hebben tot nu toe 3,5 ton in het bedrijf gestoken. Dankzij dat groeigeld heeft Kadir’s een pand in Deurne huren. “Hier is voldoende elektriciteit en met ruim 1.000 vierkante meter genoeg ruimte om onze ambities te realiseren. Niet lang geleden werden hier ook al worstenbroodjes gebakken, dus alles is al ingericht op productie”, zegt oprichter Kadir Ahmed.

Rijke historie   

 “De worstenbroodmachine is al besteld en we kunnen het pand en de vloer bedrijfsklaar maken.”, zo vervolgt de ondernemer, “Maar er moet nog veel gebeuren voordat de bakkerij echt operationeel is. Zo hebben we nog enkele tonnen nodig voor de aanschaf van onder meer een rijskast, vriescel, stoomkast en koelcel. “ 

Het pand kent een rijke historie. Tientallen jaren werden er aan de Derpsestraat namelijk worstenbroodjes gebakken, onder meer door Snackfabriek Beckers. In 2022 kwam er een eind aan die traditie. Beckers was op dat moment al opgegaan in het bedrijf GoodLife Foods. “Hoe gaaf is het dat we die worstenbroodtraditie in ere kunnen houden?”, jubelt Ahmed. “Worstgeschiedenis wordt worsttoekomst. Natuurlijk gaan wij het straks anders doen. Happy halal, met ons eigen recept, met meer smaak.”

Enorme vraag halalsnacks

Met de eigen productielocatie speelt Kadir’s in op de toenemende vraag naar halalsnacks, waarbij het vlees volgens de islamitische richtlijnen is bereid. Het halalmerk verkocht in 2023 ongeveer 1,5 miljoen producten, terwijl dit er in 2022 nog geen 1 miljoen waren. “De potentie van halalproducten is enorm, vooral ook omdat iedereen ze kan eten. Uit eigen onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat ook veel mensen zonder moslimachtergrond halal proberen.Nu het bedrijf zo hard groeit, is betrouwbaarheid van het grootste belang.”

Kadir’s wil minder afhankelijk zijn van leveranciers. “Door zelf te produceren houden we regie op de kwaliteit van de producten. We willen halal mainstream maken. Daarnaast houden we prijs in eigen hand en kunnen we leveringszekerheid garanderen. Vanuit onze industriële bakkerij bakken we wanneer en zo veel we maar willen. Daarmee spelen we snel en doeltreffend in op de behoefte van de klant.”

In eerste instantie zullen worstenbroodjes en bapao’s van de band rollen; die worden met dezelfde machine gemaakt. Later kunnen daar makkelijk en snel varianten aan worden toegevoegd; de productielocatie biedt namelijk alle ruimte om nieuwe snacks te creëren en te lanceren. Ook frikadelbroodjes en saucijzenbroodjes kunnen op termijn in Deurne gemaakt worden.

De bakkerij is een nieuwe stap in Kadir’s doel om uit te groeien tot een wereldmerk en de Nestlé van het halalschap te worden. 

Over Kadir’s

 Mensen en culturen samenbrengen met eten waar je blij van wordt. Dat is de missie van Kadir Ahmed, oprichter van halalmerk Kadir’s.. Onder die merknaam verkoopt de Bossche ondernemer sinds 2019 uiteenlopende halalsnacks. Begonnen met worstenbroodjes is het assortiment uitgebreid met saucijzenbroodjes, frikadelbroodjes, soepen, bapao’s, kebabs, en kiprollen. Anno 2024 zijn de producten opgenomen door nagenoeg alle grote supermarktketens in ons land en liggen de snacks inmiddels in meer dan 1.000 filialen in Nederland en België. De omzet steeg van 23.000 euro in 2019 naar 1,6 miljoen euro in 2023.

 

Kadir nwefabriekEOF_MG_9632

Kadir Ahmed,  oprichter van Kadir’s Food,  bakt worstenbroodjes. Met de nieuwe fabriek in Deurne wil Kadir uitgroeien tot een wereldmerk en de Nestlé van het halalschap te worden. (Beeld: Ester Overmars) 

 

 

 Onlangs is de nieuwe vloer aangelegd in het pand van 1000 vierkante meter. Hier moeten straks worstenbroodjes, bapao’s en ook andere snacks als frikadelbroodjes, soepen, kebabs en kiprollenvan de band rollen. (bron Kamal Salim, beeld Hanny Wouters) 

 Kadir nwefabiekDeurnesept24

 

 

 

Nationaal Vleesonderzoek 2024 Wat vindt Nederland belangrijker: prijs of dierenwelzijn?

logoNLVleeslandN0ad1e0e9-4ad9-8263-4cc3-8aebdeb46108 

 Het Nationaal Vleesonderzoek 2024, uitgevoerd door Zest Marketing in opdracht van Nederland Vleesland, geeft  inzichten in de meningen en percepties van de Nederlandse bevolking over de vleessector, vleesconsumptie, duurzaamheid en voedselzekerheid.

Dit onderzoek komt op een cruciaal moment, gezien de groeiende mondiale zorgen over voedselzekerheid, de betaalbaarheid van voedsel en de urgentie om duurzame landbouwpraktIjken te stimuleren. De resultaten van dit onderzoek bieden een belangrIjke basis voor beleidsdiscussies en kunnen bijdragen aan een constructieve dialoog over de toekomst van de vleessector in Nederland.

 

Dit zijn de belangrijkste bevindingen

1. Betaalbaarheid van vlees: 45% van de respondenten geeft aan dat vlees financieel onbereikbaar wordt voor sommige groepen in de samenleving. Dit onderstreept de zorg over de stijgende kosten van levensmiddelen, vooral in de context van de huidige economische onzekerheid. TegelikertIjd vindt 71% dat vlees betaalbaar en toegankelIjk moet blIjven voor iedereen, wat wIjst op een gedeeld gevoel van verantwoordelijkheid om gezonde voeding voor de hele bevolking beschikbaar te houden.

 

2. Duurzaamheid en milieudoelstellingen: Slechts 12% van de respondenten gelooft dat een halvering van de veehouderIj een effectieve maatregel is om de gestelde milieudoelstellingen te bereiken. Een meerderhheid van 52% uit echter twijfels over de impact van dergelijke maatregelen, wat de noodzaak benadrukt om verder te kijken naar innovatieve en duurzame oplossingen binnen de sector.

 

3. Vleesconsumptie: 95% van de respondenten eet vlees 76% van de Nederlanders gelooft dat vlees ook in de toekomst een essentieel onderdeel van ons voedingspatroon moet blijvven, een stijging ten opzichte van voorgaande jaren. Dit geeft aan dat de bevolking waarde hecht aan de rol van vlees in een gezond en gebalanceerd dieet. Er blijft echter ook aandacht voor alternatieven, waarbIj de bevolking steeds bewuster wordt van de noodzaak van duurzamere productiemethoden.

 

4. Toekomstperspectieven: 69% van de Nederlandse bevolking geeft aan dat Nederland haar vleessector ook voor de toekomst sterk moet houden! Conclusie Dit onderzoek benadrukt de urgentie van een evenwichtige en toekomstgerichte benadering van de vleessector. Betaalbaarheid, duurzaamheid en voedselzekerheid zijn niet alleen mondiale en Europese uitdagingen, maar ook onderwerpen die diep leven binnen de Nederlandse samenleving.

 

Het Nationaal Vleesonderzoek vormt een waardevol instrument om de dialoog tussen de overheid, de sector en de bevolking te versterken en draagt bij aan het formuleren van beleid dat inspeelt op zowel economische als ecologische uitdagingen.

 www.nederlandvleesland.nl.

Het FETE project: toekomstvisie voor een nieuw voedselsysteem met voldoende voedsel voor iedereen

 

‘The Transition From Excess To Enough’. Dat is het onderzoeksthema van het FETE project waaraan wetenschappers van meerdere universiteiten en andere betrokken partners hebben gewerkt. Ze werkten daarbij aan een verenigde toekomstvisie voor een nieuw voedselsysteem dat zorgt voor voldoende voedsel voor iedereen, met minimale verspilling. Tijdens de Verspillingsvrije Week vond het afsluitende symposium plaats, waarbij de uitkomsten en bevindingen zijn gedeeld

Het FETE project focust op drie lijnen van onderzoek, waarbij ze het volgende onderzoeken:

  • Het design van voedselsysteem.

  • De vraag van consumenten.

  • Nieuwe retail concepten.

Toekomstvisie

De onderzoekers werkten aan een verenigde toekomstvisie om de gezamenlijke inzet op dezelfde lijn te krijgen. De visie toont een nieuw voedselsysteem dat zorgt voor voldoende voedsel voor iedereen, met minimale verspilling. Bekijk hier een korte video over deze visie. De visie is gebaseerd op vier hoofd systeem principes:

  • Vitaliteit op de eerste plaats zetten en op een goede manier het voorkomen van ziektes overzien;

  • Flexibiliteit omarmen en de bijkomende voordelen uitlichten;

  • De ‘weg’ van voedsel vieren en waarderen;

  • Technologie gebruiken om over onszelf te leren als individu en als maatschappij.

Van de belangrijkste inzichten uit de onderzoeken zijn  PDF’s gemaakt. Bekijk en download de uitkomsten uit de onderzoeken op deze webpagina.

In het NWO project FETE werkte Wageningen University & Research samen met University of Groningen, Delft University of Technology, Voedingscentrum, HelloFresh, Iglo, HAK, Afvalcombinatie ‘De Vallei’, Capgemini, EFMI Business School en Samen Tegen Voedselverspilling.

 

 fete-2024_1280x720px (1)

Op de foto: Kathelijn van Elk, Erica van Herpen, Lilou van Lieshout, Jenny van Doorn, Daphne Ribbers, Yi Zhang, Sanne Stroosnijder, Hannah Goss en Christian Scheffler. (…. 

Dit zijn de resultaten van de Verspillingsvrije Week 2024

  • Meer dan 185 partners deden mee en/of ondersteunden de week.
  • Op zo’n 25 locaties in het land kon je verspillingsvrij proeven of concreet aan de slag met workshops en masterclasses; georganiseerd vanuit diverse gemeenten en lokale sociale initiatieven.
     

  • In de media was veel aandacht voor voedselverspilling verminderen, waaronder bij NPO Radio 1, NPO Radio 5, Radio 10, Klassiek, FunX, Sublime, Blend, Radio Veronica en Qmusic, AD.nl en De Telegraaf. Programma’s als Eigen Huis en Tuin, Wat een dag van RTL4 en Binnenstebuiten. Podcasts: Vroeg! NPO Radio 1, Etenstijd!, Vrolijk Voorwaarts. En vele regionale en lokale media zoals Omroep Zeeland, Omroep Brabant, Omroep Gelderland, RTV Utrecht, Radio Rijnmond, NH, RTV Oost en L1.
     

  • Op sociale media was heel veel aandacht voor de Verspillingsvrije Week. Er werd volop content gedeeld en hierop gereageerd. En influencers Saskia Sampimon-Versneij, Jetske van den Elsen en de SuriMAMS en vele influencers van partners gaven aandacht aan verspillingsvrij.
     

  • Vele supermarkten hebben het thema terug laten komen via schermen, banners, borden, wobblers, tafels, in bladen, folders en zelfs bezorgd aan huis!
     

  • Op honderden locaties waren acties van cateraars met verspillingsvrije menu’s, signing, tips voor thuis.
     

  • Grote en kleine (food)bedrijven hebben ingezet op het thema bij hun klanten, bijvoorbeeld met een actie op de winkelvloer, maar ook bij hun medewerkers, via onlinekanalen.
     

  • Op 1,5 miljoen broden is de recyclebare nudge-sticker geplakt, om je eraan te herinneren het hele brood op te eten. En bij meer dan 75 ambachtelijke bakkers waren aanvullende communicatiematerialen te vinden.
     

  • De Eerste op tape, Eetmaatjes, Koelkast- en Vriezersticker zijn weer in grote getalen door het land verspreid om mensen thuis concreet handelingsperspectief te bieden.
     

  • In het basis- en voorgezet onderwijs gingen leerlingen aan de slag met een quiz. Diverse masterclasses zijn georganiseerd en op de HAS green academy startte een interne campagne tegen voedselverspilling tijdens de opening van het studiejaar.
     

  • Inhoudelijke bijeenkomsten zijn georganiseerd over consumentengedrag en verspillingscijfers in catering en retail. Minister Wiersma was aanwezig bij de presentatie van de retailcijfers. Ook zijn cijfers over vergaderlunches en kantoorborrels gepubliceerd. Voor de nieuwe cijfers was aandacht op o.a. RTL.nl, Telegraaf.nl, Reformatorisch Dagblad en in diverse vakbladen.

 

Al deze verschillende routes  inspireerden miljoenen Nederlanders om minder eten weg te gooien.

Binnenkort verschijnt er ook een aftermovie van de Verspillingsvrije Week.

Rick Oonk wordt bestuurslid Agro-Connect

Rick-Oonk (2) 

Agro-Connect, een landelijk platform voor data-uitwisseling in de Nederlandse agrifoodsector, stelt Rick Oonk aan als bestuurslid. Oonk, unitmanager Agriculture, Food & Retail bij Info Support, wil samen met overheden en bedrijven werken aan meer innovatiekracht en samenwerking op datagebied.

Rick Oonk begon zijn carrière bij Info Support in 2010 en verkende diverse domeinen en branches. In zijn huidige rol is hij verantwoordelijk voor de unit Agrofood, waar hij een team aanstuurt dat zich specifiek richt op IT-projecten in de agrifoodsector. Een van de thema’s waar Oonk zich hard voor maakt is het bevorderen van data-uitwisseling tussen agrarische bedrijven, overheden en fabrikanten. Info Support is partner van Agro-Connect en levert een bijdrage door kennis en expertise te delen over data-uitwisseling en innovatie binnen de sector.

Belang standaardisatie en transparantie
“De sector staat voor veel uitdagingen, van duurzaamheid tot efficiëntie en voedselveiligheid, maar ook de zekerheid van voedsel voor toekomstige generaties”, vertelt Rick Oonk. “ICT-oplossingen spelen daarin in toenemende mate een belangrijke rol, met data-interoperabiliteit als cruciale en verbindende factor. Als bestuurslid wil ik mijn kennis delen en overheden en bedrijfsleven samenbrengen, om zo de sector vooruit te helpen. Voor een toekomstbestendige sector hebben we elkaar hard nodig.”

Profijt voor gehele keten
Oonk vervolgt: “De agrifoodsector beschikt over een enorme schat aan data, maar het verbinden en uitwisselen van die data is niet zo eenvoudig. Het datalandschap is behoorlijk versnipperd, met verschillende partijen en platforms die op hun eigen manier data verzamelen. Meer transparantie en standaardisatie zijn daarom erg belangrijk. Daarbij is het van belang dat data-uitwisseling veilig en verantwoord gebeurt, en dat alle partijen in de keten ervan profiteren.”

 

Arla uitgeroepen tot beste zuivelbedrijf in retail en in e-commerce

Arla Foods in Nijkerk is door Advantage Group voor het 11de jaar  uitgeroepen tot de beste leverancier in de zuivelcategorie. Daarnaast wordt het zuivelbedrijf ook als beste beoordeeld in Food & Beverages voor e-commerce.

 Voor het klanttevredenheidsonderzoek vroeg Advantage Group de retailpartners van Arla naar hun ervaringen, met name naar strategie, operatie, klantenservice, marketing, innovatie en mensen van Arla Foods.

Esther Tromp- Strijdveen, Senior Director Sales bij Arla Foods Nederland: “Voor het elfde jaar op rij erkend worden als de beste zuivelleverancier door onze partners is een enorme eer en bevestigt de kracht van onze samenwerkingen. Het is een resultaat van de toewijding van ons team en onze voortdurende focus op duurzaamheid, kwaliteit, innovatie en betrouwbare partnerships. Dit motiveert ons om steeds beter te blijven presteren, voor zowel onze klanten als de consument.” 

 

Ook in e-commerce

“We hebben ons gericht op het versterken van digitale samenwerkingen met retailers. Deze inspanningen hebben geleid tot een hoge score in het segment Food & Beverages binnen e-commerce. We hebben samengewerkt aan innovatieve omnichannel-campagnes, retailmedia en co-creatie, wat zichtbaar zijn vruchten afwerpt,” aldus Eric Smeding, Head of E-commerce van Arla Foods Nederland.

Over Arla Foods

Arla Foods is een internationale zuivelcoöperatie met 8000 melkveehouders in 7 landen: Denemarken, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. Arla Foods is de grootste producent van biologische zuivel ter wereld en is daarin ook in Nederland marktleider. Arla Foods Nederland heeft als missie om het makkelijker te maken voor mensen om gezonder te leven, dankzij gezonde voeding, op een zo duurzaam mogelijke manier voor planeet, mensen en dieren. In Nederland voert de zuivelcoöperatie de volgende merken: Arla biologisch, Arla Skyr, Arla Lactofree, Melkunie, Melkunie PROTEIN, Melkunie Breaker, Jörd, Apetina, Lurpak en Castello.

Arla-logo

www.arla.nl.

 

In De Week van ons Eten (5 – 12 oktober) gaat de aandacht naar onze voedselsector

JPG logo - de-week-van-ons-eten

In De Week van Ons Eten van 5 t/m 12 oktober worden er  in heel Nederland activiteiten georganiseerd. 

In De Week van Ons Eten, een project  van de Dutch Food Week, proberen we iedereen te laten genieten van goed en gezond voedsel. De aandacht gaat uit naar onze voedselsector en innovaties in alle schakels van de keten.  www.deweekvanonseten.nl

 

Volgende week begint de Verspillingsvrije Week. Dit zijn de activiteiten

 

 

Volgende week start de zesde nationale Verspillingsvrije Week. Van 9 t/m 15 september maken we samen met alle stakeholders en partnerseen zo groot mogelijke impact tegen voedselverspilling.

Tijdens de Verspillingsvrije Week komen het Voedingscentrum en Samen Tegen Voedselverspilling samen met ruim 150 organisaties in actie tegen voedselverspilling. Zo verspreiden supermarkten door heel Nederland verspillingsvrije tips en tools. Ook zijn er in diverse gemeenten lokale events, van workshops tot een verspillingsvrij 3-gangendiner met live muziek. Van Amsterdam tot Nijmegen! Daarnaast vind je op 1,5 miljoen broden een ‘nudge sticker’ om je eraan te herinneren het hele brood op te eten. Landelijke cateraars besteden op honderden locaties aandacht en ook het onderwijs doet mee met quizzen en masterclasses. En ook voedselproducenten komen in actie om consumenten te helpen.

Deze lokale acties worden er georganiseerd

Activiteiten Verspillingsvrije Week 2024 | Samen Tegen Voedselverspilling

VerspVrijeWeek 05c7c2f1-91ab-4b3c-8db9-262b21437b9e

 

 

Toekenning Success4BioActives: meer inzicht in bioactieve inhoudsstoffen in groenten en fruit

Brightland BCGV campagnebeeldS4BA

 

 

Partijen in het project Success4BioActives, geïnitieerd door Brightlands Campus Greenport Venlo, hebben ruim €7 ton subsidie ontvangen uit de regiodeal Noord-Limburg. Het project wil een samenwerkingscluster inrichten voor het ontwikkelen van kennis ten aanzien van bioactieve inhoudsstoffen in groenten en fruit, die waardevol zijn voor de gezondheid.

Het wordt steeds duidelijker dat verdienmodellen voor de tuinbouw niet meer liggen in de bulk. Om een koploperspositie op het gebied van agrofood te behouden is het noodzakelijk om te investeren in innovatie voor het duurzaam produceren van hoogwaardig en gezond voedsel.

Vitaminen, mineralen, antioxidanten en vezels

Er is steeds meer bewustzijn over de rol van een gezond dieet met veel groenten en fruit om welvaartsziekten te voorkomen. Ook de kennis over bioactieve stoffen in gewassen heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen. Er is steeds meer bekend over de werking en waarde van vitaminen, mineralen, antioxidanten en vezels voor onze gezondheid. Daarnaast heeft onderzoek aangetoond dat gehalten aan bioactieve stoffen sterk variëren tussen rassen en zelfs sterk gedaald lijken te zijn in de afgelopen decennia. Dit biedt perspectief voor rassenonderzoek en teeltsturing.

Naast deze ontwikkelingen is er steeds meer aandacht voor bio-circulariteit en duurzaamheid waarin aandacht gaat naar grondstoffen op biologische basis die op een duurzame wijze geproduceerd worden. Consumenten maken hierin ook steeds bewustere keuzes.

Deze transitie biedt kansen voor de tuinbouw sector om toegevoegde waarde te creëren uit bioactieve stoffen in gewassen.

 

Success4BioActives: het programma 

Binnen het programma Success4BioActives gaan, onder regie van Brightlands Campus Greenport Venlo, diverse onderzoeksgroepen van Maastricht University en HAS Green Academy de samenwerking aan met onderzoeksbedrijven Compas Agro, Botany, Blue Engineering en Brightlabs om samen meer inzicht te verkrijgen in de aanwezigheid, teelsturing en verwerking van bioactieve stoffen die waardevol zijn voor de gezondheid van mensen. De samenwerking wordt opgezet door werkgroepen en modelprojecten, die als opstap dienen naar langdurige projecten welke moeten leiden naar nieuwe producten en verdienmodellen voor de tuinbouw sector.

Bedrijven uit de tuinbouwsector in de regio Venlo (en daarbuiten) die geïnteresseerd zijn in de thematiek bioactieve inhoudsstoffen kunnen aanhaken bij het project door deel uit te maken van de werkgroepen of onderdeel te worden van de (toekomstige) onderzoeks- en productontwikkeling projecten.

 

Meerwaarde project

Zowel de campus als de tuinbouw sector in de regio Noord-Limburg heeft voordeel bij dit project door de unieke waarde propositie die opgebouwd wordt rondom deze actuele thematiek waarin gezondheid en duurzaamheid centraal staan.

Dit project wordt mogelijk gemaakt door de regiodeal Noord-Limburg, 2e tranche, thema future farming.

Brightlands Campus Greenport Venlo , HAS Green Academy, Compas Agro b.v., Blue Engineering b.v., Botany Group b.v., Universiteit Maastricht Healthy Eating and Food Innovation (UM HEFI-FIH), Universiteit Maastricht Brightlands Future Farming Institute (UM BFFI), Universiteit Maastricht Food Claims Center (UM FCC) en Brightlabs b.v.

Oudere berichten »

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2024 Ria Besseling