Agrifoodclicks

MAAS en Health Food Wall starten met innovatief foodconcept op kantoor The Treat

The Treat CS_MAAS_11vTheTreat CS_MAAS_08v

MAAS en Health Food Wall brengen een innovatief onbemand foodconcept op de markt voor op kantoor. The Treat biedt een  assortiment met diverse maaltijden als salades, sandwiches, wraps, yoghurt en smoothies. Door het gebruik van RFID tags in combinatie met de app of bankpas is The Treat 24/7 te gebruiken.

Health Food Wall werkt met gekoelde automaten zoals te zien op o.a. Schiphol Airport en de Radboud Universiteit, die flexibel en onbemand vegetarische en veganistische producten aanbieden. Door een samenwerking aan te gaan met MAAS wil Health Food Wall een bredere markt aanspreken en een oplossing bieden voor de veranderende cateringcultuur in bedrijven, ziekenhuizen en universiteiten.

“Health Food Wall wil met The Treat een onbemand foodconcept aanbieden dat focust op gezond, vers en smaakvol. Met onze huidige plantaardige vending machines hopen wij met The Treat gezond eten op nog grotere schaal aan te bieden. Door een samenwerking met MAAS aan te gaan kan het foodconcept uitgebreid worden met duurzame koffie voor een volledige onbemande oplossing”.

Anouk Snelders, directeur Health Food Wall MAAS, ziet The Treat als een compleet nieuw foodconcept. Doordat The Treat beschikbaar is als losse smart fridge kunnen medewerkers op verschillende locaties en op ieder moment van de dag genieten van een gevarieerd en gezond assortiment.
 
Ook koffie
 
Voor klanten die op zoek zijn naar een totaaloplossing op kantoor kan The Treat ook inclusief coffeestation met baristakwaliteit koffie geplaatst worden. “Deze samenwerking is uniek in de markt omdat wij zo kunnen inspelen op een onbemande food oplossing, nu er minder mensen op kantoor zijn. MAAS vindt vitaliteit en gezondheid op kantoor belangrijk en is daarom een samenwerking aangegaan met Health Food Wall, om op ieder moment van de dag een gevarieerd assortiment aan te bieden op kantoor”, aldus Marlies van Lohuizen, CCO MAAS.
 
Na het scannen van de QR-code met The Treat app opent de deur automatisch en kan de consument het gewenste product afnemen. Via een RFID-tag, die op ieder product is geplaatst, meet The Treat precies welk product de consument heeft gekozen. Dit product wordt vervolgens via de app automatisch in rekening gebracht na het sluiten van de deur. “Bij huidige onbemande oplossingen zoals zelf-scan concepten is het risico op derving door diefstal aanwezig. Dit voorkomen wij door het gebruik van automatische afschrijvingen via The Treat app”.
 
Voorraden online bijhouden
 
Door de RFID tags zijn Health Food Wall en MAAS in staat om de voorraden online bij te houden en een optimale voorraad en minder derving van producten te beheren.  The Treat is het meest innovatieve foodconcept op kantoor naast de koffievoorziening. 
Door een grote interesse naar contactloze en onbemande concepten verwachten de partijen een enorme groei voor dit foodconcept. MAAS en Health Food Wall plannen op basis van reeds gedane toezeggingen van diverse partijen een uitrol bij minimaal 150 kantoor locaties in 2021.

Informatie https://www.youtube.com/watch?v=j2rde3bKfWo&feature=youtu.be&ab_channel=MAAS

 

JuiceBrothersdownloaden

 

Ook Albert Heijn en Selecta

 

Albert_Heijn_ToGo 

Ook Albert Heijn en Selecta beginnen met een onbemand to go-concept. In het nieuwe concept staat gevarieerd en gezond eten centraal. In Nederland zal het concept van AH to go aan het concept van Selecta toegevoegd worden. In 2021 zullen er honderd onbemande AH to go’s geopend worden in kantoren, maar het is ook bedoeld voor ziekenhuizen en onderwijsinstellingen.

De twee partijen Selecta en Albert Heijn gaan hierin een samenwerking aan. Samen met Selecta wil Albert Heijn inspelen op de ontwikkelingen in de werkomgeving. CEO Marit van Egmond zegt: ‘’Met dit vernieuwende Albert Heijn to go concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie.” Sinds de lancering van het Foodie’s concept heeft Selecta al meer dan tweehonderd vestigingen in Europa. Ook Albert Heijn heeft al een keer een onbemand to go-concept getest.

Selecta heeft onderzoek gedaan naar de veranderingen in de werkomgeving. Volgens Selecta is het kantoor dé plek om elkaar te ontmoeten en samen te werken. “Naast de veranderende functie zien we dat werknemers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig zijn op kantoor. Deze trend stelt andere eisen aan het aanbod van food and beverage op de werkvloer. Dit betekent dat werknemers 24/7 toegang moeten hebben tot gevarieerd en gezond eten en drinken. Ons bestaande Foodie’s micromarket concept helpt bij de transformatie van kantoor naar ontmoetingsplek. Dankzij de samenwerking met Albert Heijn kunnen we in 2021 nog meer organisaties in Nederland ondersteunen met een uitgebreid assortiment gezond en vers eten en drinken”, zegt Jan Marck Vrijlandt MD Benelux van Selecta. Een to go-vestiging van Albert Heijn waar kantoormensen op elk moment van de dag producten kunnen kopen, sluit hier erg op aan.

 

 

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2021 Ria Besseling