MAAS en Health Food Wall brengen een innovatief onbemand foodconcept op de markt voor op kantoor. The Treat biedt een assortiment met diverse maaltijden als salades, sandwiches, wraps, yoghurt en smoothies. Door het gebruik van RFID tags in combinatie met de app of bankpas is The Treat 24/7 te gebruiken.
Health Food Wall werkt met gekoelde automaten zoals te zien op o.a. Schiphol Airport en de Radboud Universiteit, die flexibel en onbemand vegetarische en veganistische producten aanbieden. Door een samenwerking aan te gaan met MAAS wil Health Food Wall een bredere markt aanspreken en een oplossing bieden voor de veranderende cateringcultuur in bedrijven, ziekenhuizen en universiteiten.
“Health Food Wall wil met The Treat een onbemand foodconcept aanbieden dat focust op gezond, vers en smaakvol. Met onze huidige plantaardige vending machines hopen wij met The Treat gezond eten op nog grotere schaal aan te bieden. Door een samenwerking met MAAS aan te gaan kan het foodconcept uitgebreid worden met duurzame koffie voor een volledige onbemande oplossing”.
Informatie https://www.youtube.com/watch?v=j2rde3bKfWo&feature=youtu.be&ab_channel=MAAS
Ook Albert Heijn en Selecta
Ook Albert Heijn en Selecta beginnen met een onbemand to go-concept. In het nieuwe concept staat gevarieerd en gezond eten centraal. In Nederland zal het concept van AH to go aan het concept van Selecta toegevoegd worden. In 2021 zullen er honderd onbemande AH to go’s geopend worden in kantoren, maar het is ook bedoeld voor ziekenhuizen en onderwijsinstellingen.
De twee partijen Selecta en Albert Heijn gaan hierin een samenwerking aan. Samen met Selecta wil Albert Heijn inspelen op de ontwikkelingen in de werkomgeving. CEO Marit van Egmond zegt: ‘’Met dit vernieuwende Albert Heijn to go concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie.” Sinds de lancering van het Foodie’s concept heeft Selecta al meer dan tweehonderd vestigingen in Europa. Ook Albert Heijn heeft al een keer een onbemand to go-concept getest.
Selecta heeft onderzoek gedaan naar de veranderingen in de werkomgeving. Volgens Selecta is het kantoor dé plek om elkaar te ontmoeten en samen te werken. “Naast de veranderende functie zien we dat werknemers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig zijn op kantoor. Deze trend stelt andere eisen aan het aanbod van food and beverage op de werkvloer. Dit betekent dat werknemers 24/7 toegang moeten hebben tot gevarieerd en gezond eten en drinken. Ons bestaande Foodie’s micromarket concept helpt bij de transformatie van kantoor naar ontmoetingsplek. Dankzij de samenwerking met Albert Heijn kunnen we in 2021 nog meer organisaties in Nederland ondersteunen met een uitgebreid assortiment gezond en vers eten en drinken”, zegt Jan Marck Vrijlandt MD Benelux van Selecta. Een to go-vestiging van Albert Heijn waar kantoormensen op elk moment van de dag producten kunnen kopen, sluit hier erg op aan.