Agrifoodclicks

Dit bestellen de klanten van Picnic

Bananen, melk en komkommers zijn al sinds de start van online supermarkt Picnic in 2015 de beste verkochte producten. Het bedrijf heeft inmiddels ruim 165.000 klanten in bijna 60 steden. Een analyse van een jaar bestellen maakt duidelijk waar de grootste carnivoren wonen, welk bier het populairst is en waar de meeste koopjesjagers wonen. Dit bestellen de klanten van Picnic.

Picnic Klant 3

Amsterdammer koopt vegetarisch, Utrechter biologisch

Uit de analyse van de honderdduizenden bestellingen die in een jaar tijd bij Picnic werden gedaan blijkt dat in Amsterdam de meeste vegetarische producten worden besteld, gevolgd door Utrecht en Oegstgeest. Inwoners van Almere zijn meer van het vlees en in Leiden ging de meeste vis over de digitale toonbank. In de Randstad wordt 22 procent meer groente en fruit besteld dan daarbuiten. Biologische producten worden het meest besteld in achtereenvolgens Utrecht, Den Haag en Amersfoort.
 
Hipstervrucht

De populariteit van de avocado is ook terug te zien in de bestellingen bij Picnic. Amsterdammers bestellen de hipstervrucht het meest, gevolgd door klanten in Utrecht en Den Haag. Brabanders gaan liever voor het bruine fruit: in Breda en Tilburg worden de meeste diepgevroren kroketten besteld. Inwoners van Veenendaal en Ede bestellen de meeste frikandellen.
 
Waddinxveen diepvries

In Waddinxveen worden de meeste diepvriesproducten verkocht, gevolgd door Hoofddorp en Helmond. Vooral klanten in Hoofddorp houden kennelijk van makkelijk, want in deze stad worden ook de meeste kant-en-klare pizza’s besteld. Warmond en Diemen staan op de tweede en derde plek. In Helmond ontbreekt frisdrank zelden op het boodschappenlijstje, in De Meern is melk het favoriete drankje.
 
Bier of wijn

Uit de analyse van Picnic blijkt dat Brabanders meestal voor bier kiezen. Eindhoven voert de top drie aan, gevolgd door Den Bosch en Breda. De Randstad gaat liever aan de wijn: in Rotterdam wordt dit het meest besteld, gevolgd door Amsterdam en Den Haag.
 
De ene bierdrinker zweert bij het Amsterdamse Heineken, de ander gaat voor het Twentse Grolsch. Dit laatste merk wordt echter het meest besteld in Voorburg. s Heineken is niet het populairst in Amsterdam, maar in Rotterdam. Wie het alcoholvrij houdt drinkt vaak water. Schiedammers en Amsterdammers kiezen voor bruisend. Een frisje kan natuurlijk ook, al zorgt de keuze voor cola voor een dilemma: Coke of Pepsi? Nieuwegein kiest voor Coca Cola, terwijl klanten in Veenendaal juist voor concurrent Pepsi kiezen.
 
In Brabant zijn klanten dol op aanbiedingen; In Rosmalen, Den Bosch en Tilburg gaan de meeste producten met korting het winkelmandje in.

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2019 Ria Besseling