Agrifoodclicks

Ook Grolsch en Swinkels spelen met hard seltzer in op trend

Viper 1608106312276

Vanaf maart 2021 brengt Grolsch – onderdeel van het Japanse concern Asahi – een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op een trend. Het wordt de eerste hard seltzer in Nederland die naast in blik ook in flesjes verkocht zal worden.

JuiceBrothersdownloaden

 

Viper is een nieuw merk van Asahi. Het drankje gaat gelanceerd worden in meerdere landen in Europa. Viper wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in Tsjechië. Het is een heldere drank die bestaat uit bruiswater, 4% alcohol en een fruitsmaak. De hard seltzer komt beschikbaar in de smaken lime en cranberry en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.

 

Spyked& d20c86acfca6fdda3eb0c56b34ae882f

Spijked& van Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers wil met Spijked& eveneens zijn plek veroveren op de snel groeiende Hard Seltzer Markt. “Onze Seltzer speelt in op de groeiende trend van de moderne consument”, zo stelt Gijs Swinkels, CCO bij Swinkels Family Brewers. Spijked& is alcoholisch bruiswater met 4,7 procent en vijf keer gedistilleerde alcohol. Het bevat 65 Kcal en minder dan 1 gram suiker per 250ml blik. Spijked& is veganistisch en glutenvrij en verkrijgbaar in vier smaken: Lemon, Cherry, Wild Berries en de eerste in zijn soort: Seaweed. De Seaweed variant is een integraal onderdeel van de positionering van het Spijked& merk; ‘More than a Hard Seltzer’. Voor dit nieuwe merk is Swinkels Family Brewers een samenwerking aangegaan met The Seaweed Company, om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.

The Seaweed Company

Spijked& heeft een uitgesproken maritieme uitstraling die aansluit bij de nieuwe en grensverleggende samenwerking met The Seaweed Company. Swinkels Family Brewers gaat in zee met deze scale-up om duurzame zeewierteelt onder de aandacht te brengen. Zeewier heeft een belangrijke rol in het herstel van de oceaan en elk verkocht blik Spijked& draagt bij aan een nieuw stuk zeewierboerderij ter grootte van een A4 om zo de zeewierteelt verder te ontwikkelen.

“We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Spijked& en de kans om meer zeewierboerderijen te bouwen”, aldus Joost Wouters, SeaEO bij The Seaweed Company. “Zeewier levert een belangrijke bijdrage aan het herstel van onze oceanen. Het heeft geen land, kunstmest of zoet water nodig om te groeien, neemt veel CO2 op en het verrijkt de biodiversiteit. We kijken er naar uit om samen met Spijked& meer zeewierboerderijen te bouwen en de cultivatie van deze unieke onbenutte natuurlijke hulpbron te versnellen.”

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

Ginfling 2static-dscn.netGinfling 3mail.dt51.netGinfling static-dscn.net
 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 
What do you want to do ?

New mail

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2024 Ria Besseling