Agrifoodclicks

IKEA inspireert met veggie hotdog tot gezonder en duurzamer

IKEA wil met een volledig plantaardige hotdog in alle bistro’s van de Europese winkels bezoekers inspireren  tot een gezonder en duurzamer leven. De veggie hotdog bestaat onder andere uit rode linzen, quinoa, wortel, boerenkool, kurkuma en gember. De hotdog is verkrijgbaar met toppings als komkommer, kool en gebakken uitjes.

De plantaardige variant van de klassieke hotdog is niet alleen gezonder, maar ook een stuk beter voor het milieu. Zo is de CO2-uitstoot per kilogram zeven keer lager. De IKEA hotdog is al bijna veertig jaar een begrip en werd in 1980 voor het eerst verkocht.

IKEA veggie hotdog 

Van veganist tot flexitariër

De introductie van de veggie hotdog sluit aan bij het doel van IKEA Food om meer plantaardige betaalbare producten te verkopen. “Met ons grote, wereldwijde bereik voelen we ons verantwoordelijk om voedsel te serveren dat een positieve impact heeft op de planeet. Duurzamere opties zijn alleen succesvol als ze ook smaakvol zijn, daarom zijn we ontzettend trots op onze nieuwe veggie hotdog”, vertelt Michael La Cour, Managing Director IKEA Food Services.

De plantaardige hotdog is een moderne vertaling van de visie van Ingvar Kamprad, de oprichter van IKEA: inspelen op de behoeften van zoveel mogelijk mensen – van vegetariërs en veganisten tot flexitariërs en vleeseters – en kwalitatieve producten voor hen toegankelijk maken.

Ook vegan ijsje

IKEA werkt ook aan een 100% plantaardig softijsje. In Portugal wordt het ijsje op fruitbasis al getest. Het nieuwe softijs wordt ook in Nederland geïntroduceerd.

 

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2019 Ria Besseling