Agrifoodclicks

Intratuin Breda startte foodhal

 IntratuinBredaFoodhal IMG_20180131_142409-1024x684

Intratuin in Breda is gestart met een foodhal waar consumenten producten uit de streek kunnen kopen. De consument zoekt steeds meer naar de bron en gaat producten bij de boeren halen. Er ontstaan steeds meer formules met deze opzet, constateert ondernemer Kees van der Avoird van Intratuin Breda, die de foodmarkt op eigen initiatief opzette. Ook meer Intratuin winkels zouden een dergelijk concept willen implementeren.

“Dit is voor de klant anders dan bij de supermarkt inkopen. Kwaliteit staat voorop. Zo verkopen we al enige tijd met succes kersen en aardbeien van boeren uit de omgeving. Onze vestiging heeft een gunstige ligging: met de natuur dichtbij, maar vlakbij de bewoonde wereld en aan een drukke doorgaande weg. Dat zorgt voor goede verkopen van soms wel 500, 600 kilo kersen en aardbeien per dag””, aldus Van den Avoird.  

De afdeling Smaak, zoals de foodhal van 200 vierkante meter in de entreepartij van Intratruin heet, is flexibel ingericht en heeft openslaande terrasdeuren naar het buitenterras dat in de zomer is geopend.

Vers, gezond, uit de buurt, met het seizoen mee, het zijn de aspecten waar het bij de klant om draait, ziet de ondernemer. “Ook belangrijk is dat de consument een beeld van het product of dier en de boer en boerin krijgt. Er liggen hier dan ook flyers met productinformatie en we organiseren proeverijen”.

Foodhal Smaak brengt een assortiment met onder meer appels en peren van een kweker uit Fijnaart, vleeswaren van een slagerij uit Oudgastel en sinaasappels, bananen en ananas, fruit dat de locatie kleur geeft. “We verkopen hier verder softijs, er is een notenbar met branderij en we gaan honing van een imker uit de buurt brengen. Ook gaan we mogelijk brood en zuivel opnemen”, aldus de ondernemer van Intratuin.

 

  Kennis- en innovatieplatform voor de agrifoodketen ©2018 Ria Besseling